Handelsvilkår

Generelle oplysninger
Nedenstående handelsvilkår gælder for alle leverancer fra Nordiskspil.dk.

Hvis du har spørgsmål, kan du skrive på info@nordiskspil.dk

Priser
Alle priser er angivet i danske kroner (DKK) og er angivet inkl. moms. Den angivne pris ved bestillingstidspunktet er den gældende pris.

Håndtering af din bestilling
Når du afgiver en ordre på Nordiskspil.dk, modtager du automatisk en bestillingsbekræftelse pr. mail. Ordrer afgivet inden kl. 16:00 behandles samme dag. Øvrige ordrer behandles den næste hverdag.

De fleste af vores varer er på lager, så disse varer leveres så vidt muligt dagen efter. Såfremt varen ikke er på lager modtager du efter senest 3 hverdage en ordrebekræftelse med et forventet leveringstidspunkt.

Hvis et eller flere spil på ordren ikke er på lager sendes hele ordren samlet når det sidste spil kommer på lager. Du har altid mulighed for at fjerne et spil fra ordren, hvis du ikke ønsker at vente på det. Send blot en mail til info@nordiskspil.dk

Vi leverer alle vores ordrer med GLS, og du kan vælge mellem følgende leveringsmuligheder:
GLS pakkeshop, 25 DKR.
GLS erhverv, 25 DKR.
GLS privat, 40 DKR.

Leveringstiden på bestillingsvarer afhænger af vores leverandørers lagersituation, men ofte kan vi levere bestillingsvarer indenfor 14 dage. Bemærk: Vi leverer ikke til Grønland og Færøerne.

Nordiskspil.dk modtager følgende betalingsmuligheder:

Dankort
Visa / Dankort
Visa Electron
Mastercard
Maestro
MobilePay
Bankoverførsel
Viabill
EAN Faktura

Ved bankoverførsel, check el. lign. er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Fortrydelsesret
Som privat kunde har du 14 dages fortrydelsesret, regnet fra den dag varerne modtages, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved info@nordiskspil.dk eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Husk at oplyse dit faktura nummer, således at vi ved varen er på vej.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Bemærk at i forbindelse med køb af julegaver, benytter vi os af en udvidet returret gældende fra d. 24 December – Således at du kan returnere julegaver helt frem til d. 31 Januar.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Værdiforringelsen vil være ca. 25 % af varens salgspris.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Nordisk Spil IVS
Skivevej 177
7500 Holstebro

Du må selv bestemme om du afleverer varen på vores lager, eller om du selv returneringen. I alle tilfælde betaler du selv for returneringen.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Specielt til Erhvervskunder
Følgende punkter gælder særligt for erhvervsdrivende:

  • Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende
  • Transportskader skal straks ved modtagelsen af varen gøres gældende over for fragtmanden, samt noteres på fragtbrevet. Hvis dette ikke sker, kan der ikke senere reklameres over transportskader.

Reklamation
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:
Nordisk Spil IVS
Skivevej 177
7500 Holstebro
Att: Stefan Winther

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettes til info@nordiskspil.dk

Transportskader
Eventuelle synlige transportskader bør straks ved modtagelsen af varen gøres gældende over for fragtmanden, samt noteres på fragtbrevet. Er der transportskader/mangler på varen som ikke var synlige på leveringstidspunktet, skal transportøren holdes skriftlig ansvarlig indenfor 7 dage.
Kontakt derfor hurtigst muligt Nordisk Spil ved eventuelle skader.

Persondatapolitik
Ingen personlige oplysninger, data og billeder som kommer os i hænde overdrages, sælges eller stilles til rådighed til tredjemand på noget tidspunkt. Vi foretager registrering af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Informationerne opbevares sikkert og utilgængeligt, og er kun synlige for betroede medarbejdere hos Nordiskspil. Du har altid ret til indsigt i de registrerede oplysninger om dig på info@nordiskspil.dk. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til info@nordiskspil.dk.

Personlige oplysninger vi skal bruge er: Navn, Adresse og E-mail. Personoplysningerne registreres hos Nordiskspil IVS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Den dataansvarlige på Nordiskspil.dk er medejer, Jakob Højland, jh@nordiskspil.dk

Siden og indkøbskurven er opbygget omkring brugen af cookies. Cookies kan altid slettes igen, når det ønskes. I Internet Explorer 8.x slettes cookies under menuen “Sikkerhed” > “Slet browserdata” > “valg: cookies”.

Vi benytter desuden Cookies til trafikmåling med Google Analytics. Dette gøres for at dokumentere bl.a. antal besøgende og for at kunne forbedre brugeroplevelsen på siden.

Målrettet annoncering med Google Adwords: Dette gøres så du modtager annoncer, der er så relevante for dig som muligt.

Ophavsret
Al materiale som Nordiskspil har liggende online samt al reklame og oplysningsmateriale må ikke kopieres, sælges, reproduceres uden skriftlig tilladelse fra os.

Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til medejer Stefan Winther på mail: sw@nordiskspil.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Center for klageløsning
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsensvej 35, 2500 Valby
www.forbrug.dk

Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Handelsbetingelserne er senest opdateret 23-01-2017