Kortspil hvor det handler om at bluffe sig til sejren.
Hemmelige identiteter, manipulation, korruption og deduktion.
Hver spiller starter med 2 mønter og 2 figurkort (Influence), med bagsiden opad på bordet foran sig. Målet er at få vendt de andres figurkort om. Når figurkortene er vendt om er man ude af spillet.
Der er 3 af hver figurkort. Hver figur har særlige evner.
Duke: Tag 3 mønter fra skatkamret. Bloker en anden fra af få udlandsstøtte.
Assassin: Betal 3 mønter for at lave et mordforsøg på en anden spiller.
Contessa: Bloker et mordforsøg på dig selv.
Captain: Tag 2 mønter fra en anden spiller og bloker en anden spiller for at stjæle mønter fra dig.
Ambassador: Tag 2 kort fra Hoffet og vælg om du vil bytte dem ud med dine skjulte kort. Bloker et forsøg på at stjæle mønter fra dig.
Når det er din tur kan du altid spille som om du har et hvilket som helst af kortene. Det er kun hvis du bliver udfordret til at vise dit kort og ikke har det at du mister indflydelse og skal vende et af kortene på bordet foran dig.
Spilletiden er op til 15 minutter.
15 figurkort. 50 mønter (pap).